Comite van Aanbeveling

De leden van het Comité van Aanbeveling zetten zich, ieder vanuit hun eigen netwerk en expertise in om het werk van Stichting Human Focus uit te dragen en de projecten, events en activiteiten te ondersteunen.

Boris Dittrich is sinds 2007 Advocacy Director Seksuele Minderheden bij Human Rights Watch. In deze functie zit hij regelmatig aan tafel met slachtoffers van homo- en transfobie, regeringsfunctionarissen, parlementsleden en journalisten in Afrika, Zuid-Amerika, Azië en Europa om kwesties rond seksuele geaardheid en gender te verbeteren. Daarvoor was Boris meer dan 12 jaar parlementslid en in die periode onder meer initiatiefnemer van de invoering van het huwelijk voor partners van gelijk geslacht. Verder is hij schrijver van drie romans en twee non-fictie boeken.

Irene Hemelaar is ondernemer. Ze zingt, schrijft, praat en organiseert. Met haar Duo Wilde Orchidee zingt ze veelal voor ouderen. Irene organiseert al 12 jaar haar maandelijkse MeeZing in het Amsterdamse Gay Mix café Saarein. Ze droeg bij Stichting OndersteBoven bij aan de zichtbaarheid (en het welbevinden van) lesbische en biseksuele vrouwen, in onderzoek en bij de Amsterdam Gay Pride, waar ze tot november 2016 gedurende 8 jaar aan verbonden is geweest, waarvan de laatste 3 jaar als directeur LHBTI-emancipatie. Ze is bestuursvoorzitter bij Stichting Doetank PEER,is lid van de Rvt van Wo=Men en voorzitter van de Raad van toezicht van GALE.